Dlaczego potrzebujesz zegarka Apple Watch w pracy
Nowe badania przeprowadzone przez dostawcę rozwiązań dla obszaru roboczego Fellowes przedstawiły kilka statystyk, które mogą odzwierciedlać problem złych warunków pracy:
- Ponad 90% pracowników biurowych cierpi na problemy zdrowotne z powodu miejsca pracy. Wszyscy mówią, że utrudnia to ich pracę.
- 50% pracowników biurowych cierpi na zmęczenie oczu.
- 49% ma obolałe plecy.
- 48% cierpi na bóle głowy.
To sa dane pracowników z Wielkiej Brytani, ale prawdopodobnie w Polsce te dane będą podobne. Co gorsza stosunek niektórych pracodawców do takich skarg jest neutralny. Ponad 20% pracowników, którzy poprosili o ulepszenie środowiska pracy, twierdzi, że ich pracodawca nie bierze poważnie skargi.
Technika zarządzania czasem POMODORO
Istnieje fantastyczna technika zarządzania czasem, która pomaga przejść przez stosy zadań. Nazywa się to techniką Pomodoro.
Oto jak używać jej z zegarkiem Apple Watch:
- Wybierz zadanie.
- Poproś Siri o ustawienie timera w zegarku Apple Watch na 25 minut.
- Wściekle pracuj nad tym zadaniem.
- Kiedy minutnik się wyłączy, wstań i zrób 5-minutową przerwę.
- Wróć do obszaru roboczego, wybierz zadanie (lub inne zadanie) i ponownie ustaw godzinę.
- Pracuj nad wybranym zadaniem przez 25 minut.
- Zrób sobie krótką przerwę.
- Powtarzać.
- Po czterech takich cyklach zrób dłuższą przerwę, do 30 minut.
To zadziwiające, jak efektywna praca w ten sposób może pomóc Ci skoncentrować się na pracy – chociaż musisz upewnić się, że koledzy nie będą Ci w tym przeszkadzać. Naprawdę chodzi o hiperkoncentrację, a wszelkie zakłócenia mogą wyrzucić cię z tego stanu umysłu.
Użyj sterowania głosowego
Jeśli akurat pracujesz na iPadzie lub komputerze Mac z najnowszą wersją systemu operacyjnego Apple, być może korzystasz już z funkcji Sterowanie głosowe. Jest zadziwiająco skuteczna i pozwala kontrolować komputer Mac oraz wykonywać pracę z drugiej strony pokoju, jeśli używasz zestawu słuchawkowego. Nie wszystko możesz zrobić z zegarkiem Apple Watch, ale możesz używać Siri do dyktowania wiadomości i e-maili, ustawiania przypomnień i wykonywania połączeń (jeśli jest używany z połączeniem komórkowym lub iPhone’em).